Τείχος Αμβρακίας
Την Αμβρακία περιέλαβε ισχυρός οχυρωματικός περίβολος εξαιρετικά επιμελημένης κατασκευής. Τμήματά του είναι σήμερα ορατά στο ΒΑ άκρο του λόφου της Μητρόπολης και του βυζαντινού κάστρου, κοντά στην εκκλησία του Αγίου Μάρκου, στους Αγίους Θεοδώρους και στην Μονή Φανερωμένης.
ΟΡΡΑΟΝ
Στο λόφο Καστρί μεταξύ Αμμότοπου και Γυμνότοπου βρίσκεται περιτειχισμένος οικισμός που ταυτίστηκε με το αρχαίο Όρραον. Εντυπωσιακή και σπάνια είναι η διατήρηση των σπιτιών του Ορράου, που ενίοτε σώζονται και οι τοίχοι του άνω ορόφου.
Ναός Του Απόλλωνα
Το 1964, σε μία από τις πρώτες σωστικές ανασκαφές στην Άρτα, ήρθε στο φως μεγάλο τμήμα μνημειώδους αρχαίου ναού, σε οικόπεδο επί της οδού Βασιλέως Πύρρου, στο κέντρο της σύγχρονης πόλης.
Ο ναός βρισκόταν στο βορειοδυτικό τμήμα της Αμβρακίας, όπου εκτεινόταν το πολιτικό, διοικητικό και θρησκευτικό κέντρο της. Πρόκειται για περίπτερο ναό δωρικού ρυθμού με πρόναο και επιμήκη σηκό, χωρίς οπισθόδομο.
Ο ναός πιθανόν έφερε εσωτερική κιονοστοιχία προ των τοίχων του. Ο ναός βρισκόταν μέσα σε ιερό τέμενος, κομμάτι δημόσιας γης αφιερωμένο στον θεό, το οποίο οριζόταν από μνημειώδη περίβολο. Η ταύτιση του ναού με το σημαντικότερο ιερό της Αμβρακίας, αφιερωμένο στη λατρεία του Απόλλωνα Πύθιου Σωτήρα και γνωστό από τις γραπτές πηγές, οφείλεται σε ενεπίγραφη στήλη, που βρέθηκε σε δύο τμήματα στον περίβολό του. Πρόκειται για αετωματική στήλη με μνημειακή επιγραφή, που χρονολογείται στον 2ο αι. π.Χ., στους αμέσως μετά την ρωμαϊκή κατάκτηση της Ηπείρου. Στον επίλογο της επιγραφής αποδίδεται όρκος στους θεούς για την πιστή τήρηση των όρων της συνθήκης, με ιδιαίτερη έμφαση στην επίκληση του Σωτήρος, δηλαδή του Πύθιου Απόλλωνα, προστάτη της Αμβρακίας.

Μικρό θέατρο Αμβρακίας
Το μικρό θέατρο της Αμβρακίας ήρθε στο φως το 1976, κατά τη διάρκεια εκσκαφικών εργασιών σε οικόπεδο επί της οδού Αγ. Κωνσταντίνου, στο κέντρο της Άρτας Πρόκειται για το μικρότερο από τα αρχαία ελληνικά θέατρα που έχουν
εντοπιστεί μέχρι σήμερα στον ελλαδικό χώρο και η ταύτισή του στηρίζεται στη μαρτυρία του Διονυσίου του Αλικαρνασσέως, σύμφωνα με τον οποίο «κοντά στο μικρό θέατρο της Αμβρακίας βρισκόταν και το ιερό της Αφροδίτης και του Αινεία».
Το μικρό θέατρο δεν κατασκευάστηκε σε φυσικό ύψωμα, όπως συνέβαινε συνήθως στα αρχαία ελληνικά θέατρα, αλλά επάνω στα θεμέλια λουτρών του 4ου αι. π. Χ., καθώς και τα θεμέλια κτιρίων της κλασικής πόλης. Οι λουτρικές εγκαταστάσεις αποκαλύφθηκαν κάτω από το κοίλο του θεάτρου και αποτελούνταν από δύο χώρους κυκλικής κάτοψης. Διατηρούσαν βοτσαλωτά δάπεδα κατασκευασμένα από μικρά λευκά και μαύρα ποταμίσια χαλίκια, με παράσταση φτερωτών ερωτιδέων, κύκνων και δελφινιών. Τα ψηφιδωτά αυτά έχουν αποκολληθεί και σήμερα βρίσκονται στις Αποθήκες του Αρχαιολογικού Μουσείου Άρτας. Τέλος, ανατολικά του Μικρού Θεάτρου αποκαλύφθηκε κτίριο ορθογώνιας κάτοψης, το οποίο είχε πιθανότατα δημόσιο χαρακτήρα.

Νοτιοδυτικό Νεκροταφείο Αμβρακίας
Κατά μήκος της οδού Κομμένου εκτείνεται το νοτιοδυτικό νεκροταφείο της Αμβρακίας, το οποίο διέσχιζε μνημειώδης λεωφόρος με επιμελημένους ταφικούς περιβόλους εκατέρωθέν της. Ο σημαντικότερος από αυτούς έφερε στο ανώτερο τμήμα του επιγραφή και αποτελούσε δημόσιο κενοτάφιο.

Μνημείο Εβραίων Μαρτύρων
Η Εβραϊκή Κοινότητα της Άρτας υπήρξε μία από τις παλαιότερες της Ελλάδος. Τις πρώτες πληροφορίες για αυτήν τις αντλούμε από το «Οδοιπορικό» του Ισπανού περιηγητή ραββίνου Βενιαμίν μπεν Γιονά, ο οποίος ταξίδεψε στην Ελλάδα το 1173. Στο «Οδοιπορικό» αναφέρει ότι υπήρχαν εκεί 100 εβραϊκές οικογένειες που ανέπτυσσαν θαυμαστή πνευματική και θρησκευτική δραστηριότητα. Η δραστηριότητα αυτή εντάθηκε την εποχή του «Δεσποτάτου της Ηπείρου», κατά την οποία ο Μιχαήλ Κομνηνός παραχώρησε στους Εβραίους ελευθερίες ώστε να αναπτυχθούν στον οικονομικό και πολιτιστικό τομέα.
Την ίδια περίοδο χτίστηκε η πρώτη Συναγωγή, η «Γκρέκα», και λειτούργησε το εβραϊκό νεκροταφείο στη θέση «Πετροβούνι», στο λόφο Περάνθη, σε μια έκταση δέκα στρεμμάτων, που παραχωρήθηκε από την Αγία Θεοδώρα, σύζυγο του Μιχαήλ Κομνηνού. Οι Εβραίοι της πόλης ζούσαν στους συνοικισμούς «Όχθο», «Τσιμέντα» και «Ρολόϊ», που βρίσκονταν στο κέντρο της πόλης.